Változtass meg, amit tudsz!

Az önerőből edzés hatodik törvénye.

Az előző epizódban azt a meghökkentő állítást mondtam, hogy minden nap edzeni könnyebb, mint hetente háromszor. És azt is megígértem, hogy válaszolok a három legfontosabb ellenérvre. Nincs időm, nincs pénzem és nincs hozzá genetikám.

 

A mai edzéstörvény ezért erről szól. Ez tulajdonképpen a fokozatosság elvéről szól, de mégis egy kicsit másként hangzik. Íme: Változtass meg, amit tudsz!

 

Vagy egy klasszikust idézve:
Nincs a helyzetemben semmi,

– de semmi! -


Amit ne lehetne kissé jobbá tenni!

 

Van három kifogás, nincs pénzem, nincs időm, nincs tehetségem. A legtöbben ezeket egy óriási masszaként, egy hatalmas tömbként próbálják elképzelni. Az igazság, hogy ezek egyáltalán nem így működnek. Az idő és a pénz hiánya a legritkább esetben jelentkezik egyszerre. Ha megvan benned a szándék, akkor biztos tudsz találni valamit, amit ha megváltoztatsz, akkor vagy több időd lesz, vagy el tudsz különíteni a bevételedből az edzésre egy összeget.

 

A pénz, idő és rátermettség hiánya hátrány. Ezt nem vitatom. Igen, az is egy hazugság, hogy az edzés „nem pénz” és „nem idő” és „nem tehetség” kérdése. Hogyne lenne az! Az edzéshez kell pénz. Egy jó minőségű futócipő pénzbe kerül. Az edzőtermi súlyzózáshoz teremcipő, ruházat, edzőtermi bérlet kell. A táplálkozás is pénzbe kerül, és szervezést igényel. Az odafigyelés is energia. A tehetség és genetika is számít, olyan értelemben, hogy megnehezíthetik a fejlődést.

 

Az igazság mégis úgy pontos, hogy az edzés elsősorban nem pénz kérdése, de kell hozzá pénz. Elsősorban nem idő kérdése, de kell hozzá idő. Elsősorban nem tehetség kérdése, de ha van tehetség és genetika, az előny, ha nincs, az hátrány. Ezek tulajdonképpen nehézségek és az edzésnek lényegében az a célja, hogy ezeket a nehézségeket az ember legyőzze.

 

A megoldást kell keresni és nem a problémát. Hol találsz a napi időbeosztásodon belül egy időablakot az edzésre? Lehet, hogy reggel korábban kell felkelned, vagy a napon belül találsz egy szabadabb másfél-két órát, és megnézed, hol van a közelben egy edzőterem. Amikor az előző részben azt mondtam, hogy minden nap az edzés sikeréről szól, úgy is értheted, hogy egyik nap többet dolgozol, hogy a másik napon jusson idő edzésre. Lehet, hogy ma azért nem fogsz edzeni, hogy holnap jusson rá idő.

 

Vagy vegyük a táplálkozást. Ezt is szépen, fokozatosan kezded megváltoztatni. Először elhagyod a hozzáadott cukrot, az alkoholt, utána jobban figyelsz a zsírokra, a glikémiás indexre, tudatosabban kezdesz főzni. Amikor ez megy, elkezded számolni a kalóriákat, vagy elkezdesz fehérjeturmixot inni. A rátermettség is fejleszthető. Általában nyújtásokkal, mobilizáló gyakorlatokkal, amit otthon is kényelmesen lehet gyakorolni.

 

A változtass meg, amit tudsz egyébként semmi egyebet nem jelent, mint tervszerűséget. Tervet kell készíteni, leírni a dolgokat és mindig valamit változtatni. Az edzés is ettől lesz edzés, hogy tervszerűen nehezíted a terhelést. Ahogy haladsz előre, mindig össze tudsz vonni elemeket, mindig lesz valami, amire jobban tudsz figyelni.

 

Az önerőből edzés nehéz. Időt és pénzt fektetünk magunkba, és megpróbáljuk leküzdeni a hátrányt. Ez a küzdelem, hogy minden nap megharcolsz magaddal, ez benne a szép.

 

Tehát:

És ma is odakiáltom,
 hogy nincs a helyzetemben semmi,

– de semmi! -


Amit ne lehetne kissé jobbá tenni!

Megosztás Facebookon, vagy e-mailben:

Megosztás itt: facebook
Megosztás itt: email

Dr. Hidvégi Áron Arnold

Két könyv. Egy világnézet.

YouTube

Facebook

Instagram

Blog

Hello world!

Welcome to WordPress. This is your first post. Edit or delete it, then start writing!

Minden nap!

Az önerőből edzés ötödik törvénye.

Január 1.

Az önerőből edzés első törvénye: van edzés.

Instagram

Scroll to Top