Ne keress bizonyítékot!

Az önerőből edzés harmadik törvénye.

A videóblog első “szezonjában” az edzés egy-egy törvényét szeretném megosztani. Mi volt az, ami nálam működött? Amiért az önerőből edzés meg tudta változtatni a világnézetem.

 

Az első törvény, hogy ott kell lenni!

A második, hogy tartsd meg, amit az edzéssel megszereztél!

Most az edzés harmadik törvényéről lesz szó.

 

Hogy van az, hiába adott minden körülmény, mégis elbukunk? Miért adjuk fel olyan hamar? Mit kellene másként csinálni? És ehhez mit kellene a gondolkodásmódunkban megváltoztatni?

 

Az edzésben, különösen, ha egyedül vágunk bele,
a legnagyobb ellenségünk önmagunk. A kételkedő belső hang, ami ott duruzsolja, hogy úgysem fog sikerülni. Amikor elkezdünk edzeni, akkor valami átlökött minket a holtponton, hogy elkezdjük.
Érzelemből hoztunk egy döntést. Az a gond, hogy amíg ez nem válik belső meggyőződéssé, addig egy másik érzelem ezt könnyedén felül tudja írni.

 

Először hozunk egy érzelmi döntést, hogy “gyerünk edzeni”, ehhez megtaláljuk az érveket: egészségesebbek leszünk, több önbizalom, jobb emberré váljunk,
aztán eltelik egy kis idő és hozunk egy másik, szintén érzelmi döntést, hogy nincs kedvünk edzeni, és ezt az érzelmet is ész érvekkel, valamilyen ürüggyel megpróbáljuk megindokolni.

 

Az első ilyen ürügy, hogy van valamilyen fontosabb dolog az edzésnél, amiért nem tudunk elmenni. Ezt az első részben kilőttük, azzal, hogy elmentünk.

A második, hogy nem adunk lehetőséget a betegségnek és a sérülésnek. Ezt kivédjük a C-vitaminnal, a bemelegítéssel és a nyújtással. Megőrizzük azt, amit addig felépítettünk.

Jöhet a harmadik érv: nincs értelme! Miért? Mert nem látom az eredményt.

 

Ez tehát a harmadik szabály, hogy ne keress bizonyítékot!

 

A harmadik dolog, ami miatt sokan lemorzsolódnak, hogy türelmetlenek. Eltelik egy-két hét. Az első hat edzés az újdonság erejével hat, utána pedig elkezd apadni a motiváció. Még mindig semmi eredmény? Beigazolni látjuk, amit mindig is tudtunk, hogy úgysem fog sikerülni… És elkezdjük gyűjteni a bizonyítékokat: nem csökken a testsúly; nem vagyok erősebb; nem tudok húzódzkodni; semmire sincs időm;
kidobtam egy csomó pénzt az ablakon… Az tehát az ürügy, hogy nincs eredmény.

 

Mondok valamit: egyhamar nem is lesz! Mennyi idő? Mindenkinél más,
lehet, hogy csak pár hét, lehet, hogy pár hónap. Általában 6 hetente látod majd a változásokat, amikor minőségi ugrást tudsz érezni. Ha heti 3-4 edzéssel számolsz,
akkor ez 20-25 edzésnyi távolságra van, feltéve, hogy az a hat hét rendes hat hét volt. Edzés, táplálkozás és pihenés. Ezért jó az edzés elején fotót készíteni és egy állapotfelméréssel indítani, mert ez utólag nagyon motiváló tud lenni.

 

Egyébként semmi gond nincs azzal, hogy keresed a bizonyítékot, ez bennünk van. A világ így működik, hogy megpróbálunk tudományos módszerekkel dönteni,
nem pedig megfoghatatlan dolgok alapján. (Ezért tettem fel magamról képeket, mert úgy gondoltam, bizonyíték nélkül hiteltelen lenne a könyv. Én is azért tudtam végigcsinálni, mert láttam, hogy hány embernek sikerül.)

 

Nekem például a muscle-upot megtanulni egy évbe telt és semmi egyéb dologra nem támaszkodtam mint arra, hogy elhittem, hogy ha elég sok húzódzkodást és tolódzkodást csinálok, előbb-utóbb összejön. Ez az egyik legnehezebb dolog, hogy nem látod az eredményt és lényegében csak a hit marad. Nem tudod bebizonyítani magadnak az edzés értelmét. Ezért mondom, hogy akkor a legegyszerűbb, ha nem is próbálod bebizonyítani!

 

Másképp megfogalmazva, ha jobban belegondolsz, a motiváció nem más, mint a hithez szükséges lendület. Ad egy lökést ahhoz, hogy elhidd, hogy ez neked sikerülni fog. Ezt a hitet a legkönnyebb úgy elveszíteni, hogy meggyőződ magad az ellenkezőjéről. Azzal, hogy úgy sem fog sikerülni… Mert nincs eredmény. (Utána bemagyarázod magadnak, hogy az edzéshez nincs is tehetséged, nem jó a genetikád, és történetek százait tudod legyártani.)

 

Tehát: ne keress bizonyítékot!

 

Csináld becsülettel, edzés, táplálkozás, pihenés és bízz a saját erődben! Működni fog.

Megosztás Facebookon, vagy e-mailben:

Share on facebook
Share on email

Dr. Hidvégi Áron Arnold

Két könyv. Egy világnézet.

YouTube

Facebook

Instagram

Blog

Minden nap!

Az önerőből edzés ötödik törvénye.

Január 1.

Az önerőből edzés első törvénye: van edzés.

Instagram

Scroll to Top